30.6.2015

Jäneksen kesäpäiväkirja


Heipähei, kaikki pitkäkorvat, pätkäkorvat (hermut) ja pomppijat. Minä, Pinja, vietän kesälomaa. Olen muun muassa kiipeillyt sohvalla, mönkinyt kirjalaatikoiden välissä, kaivanut lattiaa (ei tullut monttua), heittänyt vessani häkin toiseen päähän ja tietysti nukkunut ja syönyt mansikan. Mansikat on hyviä. Sanokaa omistajillenne, että jättävät syömänsä mansikan kantaan hieman marjaa ja antavat kannat teille. Ne on hyviä, ja tulee vähemmän biojätettä. 

Minä pupu kävin tänään ulkona. Siellä tuuli tosi kovaa ja lokit huuteli, koska minä vietän kesälomaani meren rannalla. Voitteko uskoa, että tuolla vieressä metsässä on voikukanlehtiä, jotka ovat pidempiä kuin minä. Minä olen sentään aika pitkä kun pötkähdän mahalleni ja työnnän takajalkani ihan taakse. Voin pyytää että minut kuvattaisiin sellaisen voikukanlehden kanssa, niin näätte. Sen jälkeen kyllä syön sen lehden. Kuvan ajan voin malttaa (ehkä). 


Kyllä minä esteitäkin tänään ulkona treenasin. Tuuli tosin oli niin kova, että puomit tippui välillä ihan tuulen puuskasta. Itse en kyllä tiputtanut yhtään puomia. Jännitin vaan tuulta ja lokkea sen verran, että esteistä tehtiin tosi pieniä, että varmasti osasin. 

Koska olen lomalla niin en tietysti pelkästään hypännyt ulkona. Loikin myös minne tassut vei, katselemaan kukkapenkkiä ja sen sellaista. Sitten ovelta huikattiin, että kissa on tulossa ja minut nostettiin syliin ja pääsin sisälle. Minä kuulema kuitenkin säikähtäisin kissaa tai kissa minua. Joten parempi että ollaan vuorotellen ulkona. Kissa saa olla ulkona ilman hihnaa ja mennä minne haluaa. Mutta minä pupupa saan hypätä esteitä ja syödä voikukkia. Eikä kissa saanut mansikkaakaan, vaan makkaran palan (hyi). 


Tällä tavalla minä hyppäsin. Naurettavan pieni este, mutta koittakaa itse olla pienenä eläimenä kovassa tuulessa. Turkki meni koko ajan huonosti ja jouduin oikomaan sitä. Ja varpaiden väliin meni kiviä, neulasia ja ties mitä. Jouduin koko ajan nuolemaan tassujakin. Hirveä vaiva. Mutta kyllä ulkona tuoksui niin hyvälle, että menen huomenna sinne uudestaan. Haistelemaan kesää. 


Ei minulla muuta tällä kertaa. En pääse huomenna Puotinharjun estekisoihin koska olen lomalla. Mutta ensi viikolla pääsen viikonloppukisoihin ja ehkä sitten menee paremmin kun viime kerralla. Kun olen lomaillut ja loma tekee aina hyvää. Nyt aion nukkua viidennet päiväuneni. Siinä me ollaan kissan kanssa samanlaisia, sekin nukkuu yhtä usein kuin minä. 


1 kommentti: